bu sitedeki yazılarımın....kopyalanması,çoğaltılması,yayınlanması 5846 ya göre yasaktır...

ısıtalım




ısıtalım kısa kısa...
ısıtalımda neyi...
mesela...
kazanlara soğuk su koyup kurbağa gibi birbirimizi mi...
ki...
o zaten yapılıyor...

***ünlülerden biri...
Ruhi Su yu tanımıyormuş...
olay olmuş...dalga geçilmiş...
niye...
demek dalga geçenlerin hepsi tanıyor ...
onun için mi...
mozart'ın konserine gideninden ...
reşat nuri'ye yeni kitap yazdıranına kadar gördük...
hatta ...
mecburmuş gibi...
inatla okuduğu şiirin şairini bile yanlış bilen başbakanlarımız oldu...

***meğer ''canım ailem '' dizisinin ratingi iyi değilmiş...
o yüzden gününü filan değiştirdiler...
yakındada gider herhalde...
yerinede ''aşk ve ceza'' diye bir dizi gelmiş...
önce merak ettim...
sonrada iş edindim...
net'den bulup seyrettim ilk bölümünü...
herbikesciklerin belgesel seyrettiği ...
hiç ama hiç tv.seyretmediği güzel ülkemde...
birde net'den seyretmişim bak seeen...
aşk kısmını anlayamadım ama...
ceza kısmını anladım...
evet bu verilmiş bir ceza...
zaten ''canım ailem''de bir garip diziydi...
mesela...
dizide...
kimse vurulup ölmedi...
kimse kan davası kaçağı ya da öbür dünya adayı olmadı...
kimse toz ticareti yapmadı...
hatta ot bile içmedi/satmadı...
hiç kimse kimseye tecavüz etmedi...
doğal olarak...
kimse tecavüze uğramadı...
kimse berdelle evlenmedi...
hiç kimse kocası öldü diye kaynıyla evlendirilmedi...
hatta ve hatta canım ailem dizisinde ...
hiç kimse ''malamat olduk'' dışında küfürde etmedi...
o da küfür değildir zaten...
siz malamatı ...
madara olmak yada rezil olmak herşeyin herkes tarafından öğrenilmesi...
olarak da kullanıyorsunuzdur nasılsa...
ne kadar da...
normalite sınırlarını zorlayan tuhaf bir dizi di mi...

sokaktaki can'lara bir kap su birazcıkda yemek verirsiniz değil mi...

oysa...
yerine konulan yeni dizinin ilk bölümünde...
uyuşturucu paketleri istifleniverdi...
ki...
yakında öylee paketlerle filan gösterilmeyecek tv.larda...
hazır beton lar var ya ...
belki görmüşsünüzdür...
hani hem trafikte gider, hem betonu karar sonra adrese teslim boşaltır...
heh işte öylesini icat edecekler...
e halk öyle istiyoo...
halk sigaranın mozaiklenmesini...
hadi boşver sigarayı ...
cânım j.walkerların, martellerin filan mozaiklenmesini istiyor...
reklam için desem o da diil ...
buzlanan kadeh bile gördüm...
ya da halk istemiyor...
halkın seçtiği ya da seçtiğinin seçtiği yönetenler istiyor...
demekki bizde sorun sigara ve içki...
uyuşturucu problemimiz yok...
ülke yol geçen hanına dönmemiş...
narkotikçiler iş yokluğundan pişpirik oynuyor...
di mi...
sonra dizide...
birileri öldürülüyor...
kanı yerde kalmasın diye ailenin kızı diğer aileye peşkeş çekiliyor...
kadının biri, nişanlısı onu aldatınca...
o da bara girip ilk bulduğu adamı sevindirik ediyor...
öbürü kaynıyla evlendiriliyor...
vs.vs...
ve hakikaten vesaire...
bu boktan konuları bir daha ...
yetmedi bir daha ısıtıp ısıtıp sofraya koymak için mi ...
yediniz ...
cânım ''canım ailem''i...
bu sektörün amaçlarından biride...
para kazanmak dışında...
bilgilendirmek,eğlendirmek olduğu kadar iyiye doğruya kanalize etmek değil miydi..
değildi tabi ...
o benim sırılsıklam salaklığımdı...
neyse...

***bu aralar yine atasözlerine olan takıntım depreşti...
ara sıra yazarım buraya tuhaf bulduklarımı...
mesela...
kim demiş o ...
''yüz verdik kediye geldi etti halıya''
lafını...
kesin...
oligofren atalardan biri söylemiştir...
kedi halıya yatağa oraya buraya yapmaz hiçbişi...
o lafın doğrusu şöyle olmalıydı...
yüz verdik hıyara geldi etti kafamıza...

***ne kadar kızarsam kızayım ...
İstanbul'a dönüşlerimi çok sevdiğimi bir kez daha hatırladım...

***israil büyükelçimizin düşürüldüğü durumdan dolayı ...
1 gün süre tanınmıştı özür dilenmesi için...
dilendi bitti...
mi...
yoksa...
yeni mi başlıyor...
''küstah herifler'' diye yaygarayı basarken...
eşzamanlı bir özeleştiride gerekmiyor mu...
büyükelçi olarak gidilen topraklardaki ...
anadili bilmiyorsun ...
onun yerine ortak dil ya da tercüman kullanıyorsun onu anladık...
da...
peki beden dilini okumak...
ı ıh o da yok...
peki kaba tabiriyle ortam koklamak...
o da yokmuş...
peki diplomasi ne?
en iyi gülümseme sanatı mı...
veya...
senaryosu belirsiz bir filmin figüranı olma sanatı mı...
bizim teknikerde güler sürekli...
tavsiye mektubu yazsak mı...

8 Responses to “ısıtalım”

gülsen VAROL dedi ki...

OOOOHHHH...BE!
Başlığı okur okumaz, seden yapmaz böyle bir şey ama galiba mecbur kaldı dedim, "ısıtalım" ı okuyunca... Hani eski yazdıklarından birini ısıtıp önümüze koydun zannettim!! Ve hemen bir cevap beliriverdi kafamda o an! "razıyımmmmm.. aç kalmaktan iyidir..." falan gibi döktürecektim hemen..
A-aaa meğerse sen başkalarını ısıtmakla meşgulmüşsün!.. ben de seni henüz tanıyamamışım :( özürlerimi al kullan artık sevgili Sedencik..
Ben İstanbul'u hiiiiiç sevmiyorum ama senin istanbula dönüşünü çok sevdim.
HOOOOOŞGELDİN!!!!

Hamiyet dedi ki...

İyi olan ne kalıyor,
ya da ne devam edebiliyor söylesene canımcım(?)

Şu ülkemin insanı mı kötü şeyleri istiyor yoksa zorla istetiliyor mu anlayamadım gitti ama emin olduğum bir şey varsa "doğru söyleyini dokuz köyden kovuyorlar"

Doğru bir şeyler yapıyorsan, doğruyu diline dolamışsan vay haline üç gün sonra buyrun cenazeye!

Diplomasiye gelecek olursak, en iyisi gelmeyeyim çünkü sen en güzelini demişsin:

"peki diplomasi ne?
en iyi gülümseme sanatı mı...
veya...
senaryosu belirsiz bir filmin figüranı olma sanatı mı..."

Yazını yine büyük bir keyif alarak ve düşünerek okudum.

Ağzına, yüreğine ve her bir yerlerine sağlık canımcım.

Mutlu, umutlu çok güzel bir hafta sonu geçirmeni diliyorum.

Sevgilerimle...

Sedencik dedi ki...

HASRETSENFONİLERİ.....bir ara eskilerdende hatırlatmalar yaparım tabi...
yeni okuyanlar için yeni olacaktır...
eskilerde nostalji yaşarlar:)
yok yok ısıtmam ben kimseyi...
hem İstanbulu severim...
hem de karşılanışımı çok sevdim bu sefer :)
sevgiyle...

Sedencik dedi ki...

HAMİYET.....ne kalıyor bende anlamadım...
''halk bunu istiyor''saçmalığınada inanmak mümkün değil...
diğer yandan ...
bunları halka dayatanlarında bir zamanlar halkın içinden olduğunu hatırlayınca...
bir 'acaba'da oluyor zaman zaman:)
bende sana çok çok güzel bir tatil diliyorum canımcım...
sevgiyle...

tropicalmalibu dedi ki...

merhaba sedencik nasilsin?
neleri ISITIYORSUN:))
ISTANBULUMA KI LAF EDIYOR AMAN HAAAA DIYE YAZACAKTIM AMA VAZGECTIM.BENDE ARTIK SOGUK BAKMAYA BASLADIM.PARAM OLUNCA KRALICELER GIBI YASARIM SONRADA EVIME DONERIM.GERCEKTEN SEDENCIK 2010 YILI KUTLAMALARINI GORDUM SASIRDIM.REZALET.AMA SADECE GEZMEK VE YASAMAK ADINA HAFTA SONLARI KACAMAGI YAPARIZ.BILETLER 49 PAUND GIDIS DONUS HALK OTOBUSU GIBI BIZ TAKSI TUTSAK 2 ARAC GEREKLI HAVALIMANINDAN AVRUPA YAKASINA DAHA FAZLA PARA VERIRIZ.VIZELER KALKMIS HAI HAYIRLI UGURLU OLUN VATANA MILETE SANKI MILLETTE PARA VARDA DUBAIYE GIDECEK SIRALIYORLAR VIZESIZ GIDEBILIRSINIZ DIYE;))))))))) SIMDI NELER YAZIYOR DIYE SASIRMA LUTFEN PAYLASIMINLA ALAKASI YOK AA SAA ZIYARETE GELISIMDE HAL HATIR SORUP FIKRINI ALMAKTA COK DEGERLI BENIM ICIN.NEYD O,ADAMCAGIZIN HALI OYLE SUKLUM BUKLUM OTURUYORDU BAKANMIYDI EVET EVET BAKANDII BOSA BAKAN AYY YAZIK DIYECEGI KEPAZELIK AYNEN YAZDIGIN GIBI MIMIKLERINDEN ANLA BE ADAM NE KONUSURLARSA KONUSSUNLAR.DURMADAN GULUYOR USTELIK OZUR DILENDIMI? YADA DILENSE NE OLACAK DILENMESE NE OLACAK....?ALISMISLAR BUNLAR ZATEN OYLEEEEEEEE BAKMAYAAAA.BU ARADA KIMIN KOLTUGU YUKSEK KAVGASI, TEKEL ISCILERI,DR,ECZANE TURKIYE CURCUNA OLMUS SEVGILI SEDENCIK.
TABIKIDE BU TIP FILMLERI IZLEYECEGIZ.BASKA SECENEK YOK BEN DUVARLARA BAKIYORUM TANIDIK CUNKU HEPSIDE OTEL YADA BUTIK OTELLERDE CEKILEN UCUZ FILMLER.EN COK GELIR SAGLAYAN OTELLER VE FILMDE REKLAM VEREN FIRMALAR AYNEN BAZI BLOGCULAR REKLAM ALIYORLAR YAAA ONA BENZETIYORUM YANDAN YAZI TUM ISTANBULDAKI AVIZECI VE YATAK DOSEK SATAN ESNAFIN REKLAMINI VERIYOR. SPONSOR OLMAK KOLAY DEGIL ELBETTE.ALAKASIZ YAZDIM SEDENCIGIM LUTFEN BANA KIRILMA OKUDUM BU KADAR ANLADIM.BUNLARI YAZDIM AFFINA SIGINIYORUM BU ARADA SEDENCIK DIYE SEN SAYFAMA EKLEDIM PIT SAYFANDAYIM SEVGILERIMIZI GONDERIYORUZ TUM AILEM ADINA.LUTFEN KABUL ET.
SEVGILERRRRR

bilge dedi ki...

sayfanı açınca o köprüden geçip ormanda kaybolmak istedim belkide çok sıkıldım bu şehir hayatından alıp başını gitmek istedim o duyguyu uyandırdı sabah sabah içim ferahladı.neyseki şanslıyım böyle bir ormanın içinde evim var şartlar el vermiyorki gideyi bir başımı dinlendireyim..inşallah en yakın zamanda sevgiler ve dostluklar...

Sedencik dedi ki...

TROPICALMALIBU.....yok yok merak etme İstanbul'a laf yok:)
arasıra kızsam da sıkılsam da...
dönüp dolaşıp geldiğim ,sevdiğim tek yer...
dediğin doğru valla İstanbul içi ulaşım çok daha pahalı ...
o vizelerin kalkışının getirisi götürüsü ne olacak bakalım...
büyükelçi krizi nedeniyle özür dilendi...
ama ...
görüntü epey bir süre kalacak zihinlerde...
tekel işçileri zor durumda tropicalcim...
bir tepeden bakış sürüp gidiyor ne zamandır...
kime ?
işçiye...
ilginç di mi...
*
ben bu dizilerin bazende...
yerler,kıyafetler...
hatta takılar nedenli izlendiğine yeni uyandım :)
ne bileyim takılmışım yok konuydu yok oyunculuktu diye...
hiç alakasız yazmamışsın...
herşey yerli yerinde hatta dizi açılımıyla tamamlamışsın :)
canım...
sana ve tüm ailene ve İstanbulluya :)
kocaman...
sevgiyle...

Sedencik dedi ki...

BİLGE.....hoşgeldin :)
ormanda ev mi...
demek şanslılardan biriyle tanıştım şimdi :)
ve çok sevindim...
bence şartları zorlayıp evin tadını çıkarmalı derim...
sağlık ve dostlukla...