bu sitedeki yazılarımın....kopyalanması,çoğaltılması,yayınlanması 5846 ya göre yasaktır...

bakalım



yoğun günlerden yollardan sonra ne olmuş...
bakalım...
bankalarla pek sorunum olmamıştı benim...
şikayet etmemi gerektiren fazla bir durumla karşılaşmadım...
zaten uzun yıllar gerek şahsi gerek iş ...
eskiden kalma tek banka çalıştık...
yok canım para istifçiliği filan değil...
bu yılda çıkmadı zaten piyango...
müşterilerin,mimarların,müteahhitlerin çeklerini ,ödemelerini takip edebilmek...
kendi ödemelerimizi ayarlamak ...
sonra kartlar iyice yaygınlaşınca bir kaç banka daha eklendi...
yani zaten benim gibi sıradan mudî'lerdensen...
niye sorunun olacakda tartışacaksın ki bankayla ya da çalışanlarıyla...
işlemlerini,çek,senet vs. yaparsın...
kart borcunu yatırırsın...
ya da yatırmaz faize sokarsın ...

öyle pıtrak gibi köşe başlarında kart dağıtmaya başlamalarından ...
bir adım önce ...
usul usul mudi bilgilerinide güncellediler...
adres...telefon...
cep...
anne'nin gençkızlık soyadı...
baba'nın ayakkabı numarası ...
yok be günahlarını aldım şimdi ...
ayakkabı numarası sormadılardı...
onlarda tamamlanınca...
uzuun yıllar al gülüm ver gülüm geçinip gittik...

önceleri aradıkları zaman açardım telefonu...
baktım o eskiden kalma bankam hakikaten ciddi birşey varsa arıyor...
o da şubeden ...
ve çoğu tanıdıklardan oluşan ekipden biri arıyor...
bu sonradan eklemlenenler ise ...
merkez numaralarından canları sıkıldıkça arıyor...

__sedencik hanım 2 dakika vaktiniz var mı...
__konu ne ...
__vızıttırı sigorta sistemi...müthiş yararlı ayda şu kadar ,bu kadar taksit...
hiç zorlanmadan ödüyorsunuz...karta yansıtıyoruz falan filan...
__yok sağolun istemiyorum...
__ama bakın çok faydalı birde şu açıdan.......
 diyerek başlayan ve sadece bir önceki cümlelere takla attırarak yapılan tekrar tanıtım....
''yeter be''
diyemeyeceğim
ya da
''çat'' diye telefonu kapayamayacağım kadar kibarlar...

hatta...
daha iyisini yapayım...
bundan bir kaç ay önceki akıllara zarar görüşmeyi...
aynen aktarayım...

__sedencik hanım kredi kartınızla ilgili yepyeniii bir fırsatımız var sizeeee...
__dinliyorum neymiş...
__bize 5 tane isim verirseniz bunlar akrabanız arkadaşınız ,çocuk,eş olabilir...
__niye vereyim 5 isim...
__kredi kartı verelim onlara...
__yok sağolun kalsın...
__sedencik hanım size özel bir soru sorabilir miyim...
__cevaplamama hakkım saklı kalmak üzere sorun...
__haa tabii...şey evli misiniz acaba...
__niye evlenme mi teklif edeceksiniz...
__şey ...yok yani değilde ...hani hiç değilse eşinize çıkarsaydık kart...
__var onun kartı...
__olsun birde sizinki olsun...
__bir dakka bir dakka bu ''sizinki'' ne anlama geliyor...
__ekkart işte...
__yani bu başta istediğiniz 5 isme çıkaracağınızda benim kart üstünden ekkartlar mıydı...
__tabii ekkart ama limiti siz belirliyorsunuz...
__delirdiniz mi kardeşim siz..niye durup dururken böyle birşey yapayım...
herkes kendi kartını kullansın ya da kullanmasın banane...

bu nasıl bir ucuz pazarlama taktiğidir...
oysa...
telefonu açar açmaz ilk cümle
''ekkart çıkartmak istediğiniz yakınlarınız varsa isim verin ''
olsa...
kaliteli hizmet anlayışı diyecektim...

bende ...
asıl bankam hariç...
eklemlenenlerin hepsinin genel merkez ve diğer numaralarını cebime
''açma-1-,açma-2- gibi...
kayıt ettim...
aradıklarında açmıyorum bu kadar basit...

derkeeen...
ve
arazideyken ...
bunlardan biri psikopata bağlamış gibi 3 dakikada bir aramaya başladı...
biliyorum o bankanın kartını ...
3 kuruş limiti var...
harcama ...var yok arası...
son ödemeye tam 10 gün var...
başkada hiçbir bağlantım yok...
güzel ...
demekki söyleyecekleri önemli birşey yok...
de işte akşam üstü enn bi eski bankam aradı...

__sedencik hanım bize uğrayabilir misiniz...
__niye...
__bilgiler hakkında görüşmemiz lazım...

sokaktaki can'lara bir kap su birazcıkda yemek vermeyi unutmazsınız değil mi...

arazi dönüşü şube kapanmadan yetiştim...
kahve eşliğinde başladık görüşmeye...

__annenizin evlenmeden önceki soyadı neydi...
__ee kaç zaman olmuş vermişim bilgileri ne alaka...
__peki ...xyz'mi...
__evet...
__başka soyadı var mı...
__yok tabiki...
__yani bizdeki soyadı doğru...
__elbette doğru ...sorun ne...
__diğer çalıştığınız bankalar ve kurumların çoğunda farklı soyadı var...
__siz nerden biliyorsunuz bunu...
__bilgi ağı hahaha ama hiç şaşırmadınız farkılığa...haberiniz vardı yani...


elbette şaşırmadım...
geçmişe dönersek...
hani şu
''ananın kızlık soyadını söyle ''
sorularının uçuşmaya başladığı döneme...
yıllara dayalı karşılıklı güvenle ...
dededen kalma bu bankayla yürüttüğüm ilişkimde ...
gün gelip sorduklarında annemin soyadını doğru olarak söylemiştim...

ama diğerlerine...
ajandama,cep'e not alıp...
attım kafadan soyadları ...

yoo pislik olsun diye değildi...
1.si soru anlamsız
çünkü anlık kanıtlama ihtimalin olmayan her şey anlamsız...
çıkarırsın kimliğini kanıtlarsın kendini...
de
karşımdaki
ana'mın adını sormuyor ...
evlenmeden önceki soyadını...
dolayısıyla...
dedemin soyadını soruyor......
sananeki...
kanıtla desen nasıl kanıtlayacam...
bir sonraki soru anneannemin gençkızlık soyadı mı olacak...
yoksa bu iş...
benim soyağacımı ilgilendiren tapu kadastro memurluğu gibi mi olacak...
işte biraz böyle düşündüğümden...

birazda...

bakalım...
aslı astarı varmıymış bu soyadı fişlemelerinin ...
bulurlarmıymış farklılığı ...
bulsalar ne zaman bulurlarmış...
sistem hızlı mı yavaş mı nasıl işlermiş'in denemesiydi...
ben banka kısmını anlatsamda siz bunu genel olarak düşünün...
hatta 50-100 yıl filan sonrasını görmeye çalışın...
an itibarıyla...
denemeyle sabitlendi uzun zaman sürüyor ortaya çıkışı...
ve tahminim...
kafadan attığın soyadını her yere aynı olarak verirsen sanırım anlaşılmıyor...

son eklemlenenlerden biri verdiği kartı iptal etti...
ikisi dondurdu...
donduranların tatlı su yılanı tavırlarına kızdım onlarıda ben iptal ettirdim...
pis korkaklar...
alt tarafı sistemi deniyoruz di mi şunun şurasında...

aman canım korkmayın bişey olmadı...
ne olacak
giden gitti...
kalan sağlar bizimdir...
ne hayır varsa dededen kalma bankada varmış...
bak o da kalanlardan oldu...

14 Responses to “bakalım”

hasretsenfonileri, dedi ki...

Özlemişim seni... yok yok seni değil su gibi okuduğum yazılarını. Hadi seni de özledim yaa sevgili seden.. şimdi lafı gevelemenin anlamı yok.. eksikliği hissedilen olmaya alışık olduğunu biliyorum ama yine de yazdım.
İnanmayacağınızı bildiğimden bankalara yaptığım ve hepsini susturduğum cazgırlığımı yazmayacağım!!!

Hamiyet dedi ki...

Aman banka deme bana cinlerim tepeme geliyor :) Kibar kibar dünyayı kurtaracakmış gibi tavırlarıyla merhaba diye başlayıp sonunda bi halta yaramayan yerlere sonunu vardırdıkları saçma sapan konuşmalarından ve konularından bezdiğimden ev telefonumun fişini çıkırıverdim :) Onlar ulaşmak için çözüm buldukça ben de onları ekarte edecek yollar buluyorum senin cep telefonu takdiğin gibi :)

İyi akşamlar canımcım...
Sevgi ve muhabbetle...

Lilyum dedi ki...

Keyifliydi..her ne kadar bankalara kızsamda yazın yüzümü güldürdü:)seviyorum senin anlatım tarzını Sedencik..sevgiyle

Sedencik dedi ki...

HASRETSENFONİLERİ.....bende özledim sizi :)
dilediğiniz gibi yazın:)
üstelik niye inanmayalım ...
belki ...
yakın bir zamanda blogunuzda okuruz bu susturma tekniklerini...
olmaz mı :)
sevgiyle...

Sedencik dedi ki...

HAMİYET.....çağrı merkezleri çıktı mertlik bozuldu :)
tersine işlemeye başladı sistem...
ne diyeyim...
iyi yapıyorsun canımcım :)
sevgiyle...

Sedencik dedi ki...

LİLYUM.....keyifli geldiğine sevindim Lilyumcum...
sonuçta hakikaten çoğu insanın kızdığı bir sektör şu aralar :)
sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Bizim Akdeniz'in harflerinden ilk ikisini atarsan, geriye kalanlarla başlayan bir bankamıza geçenlerde tel açtım. 444 falancalı teline...

"Kartı iptal edin" dedim direk selam vermeden. Şaşırdılar ve kusurlarını sordular.

"Bir üniversite öğrencisinin minimum 700 Lira limiti olurken, hem de sizin adrese yollayıp sözleşme imzalattığınız, halen kullanmamakta olduğum kartımın limiti 400 Lira imiş. Benim maaşım, artı işyerim var iken ve sizler maaşım 5 katı limit verirken, benim tüm gelirim 80 lira da haberim mi yok?" deyip bir de 35 Lira kart parası için birşeyler deyince, "Beyefendi kartınızı iptal etmeyin, 35 Lirayı biz iptal edelim limiti arttıralım" dediler.

Temel prensipler bu kadar güçlü iken batmaz bizim bankalar (!)

Selamlar...

Sedencik dedi ki...

SUSKUNBİRADAM.....isimsiz gelmiş ama yanılmadım herhalde :)
kart parasını biraz didikleyince iptal ediyorlar...
limit ne yazıkki gelirden çok harcamayla orantılı...
mesela bir kaç saat içinde yapılan harcamalarla...
limitin dolmasına 3 kuruş varken...
cepten arıyorlar
''limitinizi yükseltelim mi'' diye :)
ne yazıkki şu anda durum bu...
iyi yapmışsınız hiç değilse kart parası gitmedi...
sağlıcakla...

lider dedi ki...

saygılar sedencik bu bankalar gerçekten insanı yoruyor en kızdığım şey havale yaparken efendim masrafı var 15 tl demiyolarmı cinleri tepesine çıkıyor insanın
çekerim bütün paramı haaaa diyesi geliyor insanın da sanırım pek korkutucu olmaz .. onlar zaten korkutacak olanlara nasıl davranacaklarını bilirler masraf komisyon hep küçük hesap sahiplerinedir bu bankalarda ahbap çavuş ilişkileride oldukça ileri gitmiştir resmen insanlar arasında ayrım yapılır ve bunu sanki size hissettirmek için ellerinden geleni yaparlar bence ülkemizin en az gelişmiş sektörü bankacılık sektörüdür ve ne yazıkki bu az gelişmişler ülkede paraya yön verir durumdadır

saygılar sedencik

Nightmarer dedi ki...

Yarin insaallah Türkiye yolcusuyum.. vakit geldi:) zamanim olursa gitmeden bir mail yazicam ama olmazsa da.. gelince görüsmek üzere Seden hanim.. Allaha emanet olun görüsünceye kadar..

Bankalar icin de, buradan bir miktar para gönderdik Türk parasina cevirmeden.. döviz hesabini simdi cektiginizde su miktari ödemek zorundasiniz diye, parayi uzunca bir süre tutmuslardi.. neyse ki hallettik, o dedikleri parayi da ödettirmedik.. kredi alicaz deseydik kesin bankamizda yüklü miktarda para yok onun icin cümlesini duymazdik:)

Dediginiz dogru sinir olmak icten bile degil..

Sevgilerimizi yolluyoruz size :)

Sedencik dedi ki...

LİDER.....aklınızda bulunsun :)
bazıları eft den para almıyor...
araştırın :)
ayrıma gelince...
büyük hesap sahibinden zaten büyük kazanıyorlar...
o yüzden...
havale parasınıda ikram mı ediyorlar nedir :)
bendende saygılar...
sağlıcakla...

Sedencik dedi ki...

NIGHTMARER.....çok güzel bir tatil olacak inşallah:)
ve herşey yolunda gidecek...
iyi tatiller ve dilediğinizce geçireceğiniz günler diliyorum...
ve eminim bu tatil çok iyi gelecek size:)
sizde Allaha emanet olun ...
sağlıklı,mutlu ve çok güzel bir tatil olsun...
merakla bekleyeceğim haberleri :)
sevgiyle...

Sevgi Damlalarım dedi ki...

Evett bu şikayteleri hemen hemen herkes yaşıyor bankalara elini ver kolunu alamazsın en güzel onlara bulaşamamak
sevgi lerr

Sedencik dedi ki...

SEVGİDAMLALARIM.....onlarsızda olmuyor tabi...
ve hoşgeldiniz:)
sevgiyle...