bu sitedeki yazılarımın....kopyalanması,çoğaltılması,yayınlanması 5846 ya göre yasaktır...

sessizliğe mektup



güçsüzü görünce ezen...
güc'ü görünce kafasını eğen ,biat eden...
akşam yattığı fikirle sabaha uyanamayan ,saat başı değişen...
aklı anca kendi hayatını idame ettirmeye yettiği halde...
arzın merkezinden dünyayı yönetmeye kalkan...
altyapısı donanımı olmadığından ,değer yargılarıda olmayan...
kıblesi ;para
rehberi ;riya
hedefi ;şan ,şöhret ,güç ,şaşaa olanlar sayesinde...


ve
''türk'ün bastığı yerde ot bitmez''
diyenlerle
''kürt'ün bastığı yerde ot bitmez''
diyenlerin
kurdukları şer ittifakı sayesinde geldik bugünlere...

dinle bak...
duyuyor musun seslerini
ne çok bağırıyorlar...
heryeri kapasan ...
hatta kulaklarınıda tıkasan yinede duyuluyor sesleri...

korkuyor musun onlar bağırdıkça...
sakın korkma...
onlar senden korkuyor zira...
tüm bu yükselen sesler
dağılımlar ,savrulmalar ,gövde gösterileri niçin biliyor musun...
onlar senden korktuğu için...
o yüzden sen sakın korkma...

cansındır
canansındır
bazen ötelenen bazen itelenen...
ama ille insansındır...
korkuyorsun ya şimdi...
ı ıh sakın korkma...
herşey niçin biliyorsun artık...
onlar senden korktuğu için...

üzülme...
birşey olmaz karıncaya
ağutosböceğinide karıncayıda sevmeye devam et...
ne güç ne de para kazanmaz asla...
senin hem karıncayı hemde ağutosböceğini sevmen kazanacak...
kedileri köpekleri kargaları baykuşlarıda seversin belki...
kendinden başka bir can'a can olda neye olursan ol...

güç ve para...
iktidar yada hırsı ya da hırsın otlakçıları...
işbirlikçileri ,rantçıları...
eğer kazansaydı
bağırırlarmıydı sence hala...
düzen ikilik gibi zuhur etsede sen inanma...
bir kısmı görünür hakimdir dünyaya...
öte kısmı potansiyel hakim iddiasında...

ortalık toz duman göz gözü görmüyor ya bu ara...
hani konuşulmuyor artık ,sadece bağırılıyor ya...
cümlelerdeki zehir ...
kelimeleride kirletti ya...
korkunun izleridir onlar...
ama sen sakın korkma...
onlar senden korkuyorlar zira...

ve aldanma...
kafan karışırsa doğaya dön...
karşı karşıya kaldığında niye bağırır bir hayvan biliyorsun di mi...
korkarsa bağırır...
niye kabartır tüyünü postunu...
korkarsa...
niye tırnaklarını çıkarır...
dişlerini gösterir...
korkarsa...
seni tehdit olarak algıladığında herbiri kendi meşrebince sergiler bunları...
aldanma...

insanın hayvana üstünlüğü falan filan diye boşa kürekde sallama...
tek hücre yetiyor herbirimizin oluşumuna...
yok oluşumuzda aynı sırayla...
beden toprağa kavuştuğunda...
hani katı formunda kavuşuruz ya...
maddenin 3 hali insanda da aynı sırayla dönüşüyor toprakta...
katı -sıvı -gaz...
işte bu sırayla dönüyoruz doğaya...
insan olmak;içini doldurabilmekle anlam bulmakta...

''akıntıya kürek çekme ''
derler...
bilirsin di mi...
boşver...
binlerce yıllık öğretilerdi onlar...
doğanın içinde uyumlu olmanı ,hayatta kalmanı sağlamak içindi...
şimdi boşver hepsini...

kuş gibi bakışın yolu...
ters köşeye geçmenin yolu...
algıyı sağlamlamanın yolu...
akıntının karşı yönüne kürek çekmekte...
peki kaynak nerde...
heh işte daima akıntıya ters yönde...
merak etmiyor musun orda ne olduğunu...

sokaktaki can'lara bir kap su birazcıkda yemek vermeyi unutmazsınız değil mi...

kürkünü kabartan hayvana karşılık...
kürkünü yüzdüğü hayvanın giysisine bürünen var şimdi karşında
korktun mu...
korkma
o korktuğundan...
hayvanı yüzüp postuna bürünüyor bir umutla...

tırnaklarını çıkaran hayvana karşılık...
cüzdanını çıkaranları hatırla...
hayvanın korktuğu zaman korkutmaya çalışmasının amacı...
en temel hakkı olan yaşama hakkını korumaktır...
bu niyet ne kadar asilse...
suçluluk psikolojisiyle korkunun pençesindekilerin korkutmaya çalışması
ise o denli zavallıdır...
o yüzden korkma...

bak gördün mü ne kadar yabancılar...
bu topluma ne kadar uzak ve ne kadar tanımadık...
onlar sanmış ki...
biz kedimize köpeğimize aşağılamak için isim takarız...
ya ismi veya hayvanı aşağılamak için...
oysa...
biz emek ve zaman harcar...
can'la baş'la ona en çok yakışan ...
en güzel ismi bulmaya çalışırız...
köpeğimiz ,kedimiz ,canlımız değerlidir...
öyle her ismi koymayız...
köpeğimize kedimize ''arap'' ismini koymamız bile gündem oldu duydun mu...
kızmışlar bize...
yinede...
boşver sen aldırma...
nerden bilecekler ...
biz ölmüş dedemizin adını ya da soyadımızı at'ımıza veririz...
adını ''hüseyinbey''ya da ''günceri'' koyarız...
hele birde yarışırsa ...
üstüne üstlük birde kazanırsa...
hani o ''at koşar baht kazanır'' sloganı var ya...
hikayedir o...
koşanda kazananda hüseyinbey'dir...
biraz at biraz dede...
biri burda diğeri öte alemde tebrikleri kabul ediyordur...
sence bunu anlarlar mı...
ı ıh anlamazlar...
dedim ya boşver aldırma ...
uzak ve tanımadıklar nasılsa...

bak İlhan Selçuk da gitti...
üzüldün mü...
neyse ki yaşarken unuttuklarımızdan değildi...
belki bir parça rahattır içi...
ne çok korktular ondan da...
halbuki hakkındaki davalara kırgın ve kızgın bile değildir şimdi...
hani karara bağlanamadı ya davalar...
gülüyordur şimdi kocaman ...gittiği yerde...
bak şimdi kitaplarıda baskı üstüne baskı yapar di mi...
hangisi daha çok satar...
2009 da yazdığı ''ergenekon mergenekon'' mu...
yoksa 1985 de yazdığı ''düşünüyorum öyleyse vurun'' mu...
ya da diğerleri mi...
veya hepsi mi...
''düşünüyorum öyleyse vurun''un yeri çok ayrı bende...
bak mesela ne demiş 172.sayfada...

''umutsuzlukların içinde umudunu yitirmeden,
karanlıkların içinde aydınlığı görebilen,en kötü koşullarda bile
inancını koruyabilen kişi ilericidir...
çünkü o,evrensel gerçeği kucaklayabilen çağdaş insanın bilincine sahiptir''


demiş...
ne güzel söylemiş...
ve daha neler söylemiş kitapta...
iyi ki doğmuş varmış ve tanımışız...
üzülme...
ne çok anlam yüklü onun yaşamında...
onu hiç unutmayacak insanlar...
ondan korkanlarıda hiç hatırlamayacaklar...
işte asıl bu yüzden üzülme...

bak birden kitabın sağ üst köşesine takıldı gözüm...
ilk 55 sayfanın köşesi 1 cm'lik tırtık tırtık oyuk...
gözlerim doldu şimdi...
onu da anlatırım 3-4 gün sonra ama bu aralar değil...

hitler'e de kalırdı bu dünya
mussolini'ye de
voyvoda'ya da
fatih'e de
2.katerina'ya da
kaldı mı
yok
hatta gandhiye kalsaydı keşke di mi...
ama ona da kalmadı...

benzemezleri birarada sayınca kırıldın mı...
kırılma...
benzer tarafları hammaddeleri...
özünde ademoğlu ademkızı hepsi...
biri senden korkmadı...
korkmadan yaşadı ve korkutmadı...
ötekiler senden korktu...
korktuğu için korkuttu...
korkarak yaşadı...
korkarak geçti gitti...

12 Responses to “sessizliğe mektup”

gülsen VAROL dedi ki...

Gözleri dolu, göğsü kabarık okudum bu ibret alınası yazını.. Sen benden çok gençsin Seden.. Bilginin bilgeliğin yaşla ne ilgisi var deme sakın. Çünki bu cümledeki ilgi, senin yazdıkların karşısında saygıyla eğilmemle ilgili..
Seni hem yürekten kutluyorum hem de dolu gözlerle ve sevgimle sarılıp öpüyorum..

Ece dedi ki...

Nasıl bir insansın sen!!!Nasıl bu blog sayfalarında bırakıyorsun kendini??Daha çok insan okumalı, yararlanmalı, gülmeli, düşünmeli..

Çok özelsin çok...Ve ben, beni ağlatsan da, çok seviyorum seni.
Saygım sonsuz..

Şu yazı var ya; bir çok köşe yazarına işi bıraktırmalı.

Sevgiyle

Sedencik dedi ki...

HASRETSENFONİLERİ.....göğsünüzün kabarması ne kadar sevindirdiyse beni...
dolu gözlere sebep olmak o kadar üzdü...
ama...
aman diyeyim sevgili Hasretsenfonileri ...
gördüğünüz saygının,özgüven ve samimiyetinizle desteklenmiş yansıması olduğunu bilsem de...
estağfurullah...
farkındasınız değil mi...
bazen övgü karşısında...
tutulup kalıyorum tavşan gibi...
bende kocaman sarılıyorum size ...
anlaşılmanın güzelliğiyle...
sevgiyle...

Sedencik dedi ki...

ECE.....bilmem sence nasılım:)
bak şimdi sana bu cevabı yazarken gökyüzü yırtıldı sanki...
şimsek,gökgürültüsü ve deli bir yağmur...
kablo tv gitti...
sokağın bir kısmının elektriğide gitti...
olsun yağmuru çok severim ben...
mutlu oldum şimdi daha ne isterim :)
ama
kıyamam sana Ececim sen sakın ağlama...
saygımız elbette karşılıklı...
ve bende çok seviyorum seni ve yüreğini...
sevgiyle...

Adsız dedi ki...

daha .... anlatılamazdı..
bu dört noktaya hangi sıfatı oturtsam olmadı uymadı..
hep severim yazını anlatımını ama bu kez.. ben anlatabilseydim böyle dedim..
hayatı insanları tarihi .. önemli kişileri.. değerleri.. ben anlatabilseydim keşke böyle anlatabilseydim.. çevremdeki gençlere.. hele de kendi çocuklarıma..

dört nokta sanırım en güzel.. onurlu .. ile doldurulur.. sakin .. ve onurlu..

güzellikler olsun sedenim ayrık otum çevrende..
sana yakışır haberler olsun etrafta iletilmeye değer.. yaşaması keyif olsun artık şu yaşamın.. şu topraklarda..

atalet..

Sedencik dedi ki...

ATALET.....birçok değeri ...
en mükemmel şekilde çocuklarına zaten anlattığına eminim ataletim...
geniş açı görmenin getirdiği dokunduğun yeri güzelleştirebilme yeteneğin ...
emin ol bunu fazlasıyla sağlamıştır...
yürekten katılıyorum dileklerine güzelliklerle karşılaşalım...
ve yaşaması inadına keyifli olsun bu topraklarda...
sevgiyle...

tropicalmalibu dedi ki...

iyi sabahlar sedencik geldim gittim okudum.okuduk..tekrar okuduk aynen ama aynen agladim kizim oyle arkadasim aynen hic abartmiyorum sanki kulce altin var gibi arkadasima gel cabuk gel sana bir sey okutmam gerekecek senin okuman lazim diyorum ISRARLA TLF,DA OKU FIKRAMI DIYOR..YA KIZIMM KAFAYIMI YEDIN NE FIKRASI..? NE ATASOZU GEL NE OLUR GEL BIRLIKTE PAYLASALIM VE DEFALARCA OKUYORUM HAYRETSIN sedencik degme gazeteciler yazarlar
kose yazarlari.daha nasil ifade edeyimki..? kutlamak az kalir..
evet katiliyorum biliyormusun sedencik kizim acaba seden haniin bu paylasimini ben alsam is yerindeki arkadaslarima okusam ayni duygulari paylasabilirmiyiz cok istiyorum ve ilk tanisan ben olacagim seden hanimla diyor..benim genc kizligimda kose yazarlari vardi...istinasiz cayimi icerken okuyup gune basladigim onlari falan hatirladim simdikilerle es degerde bile tutamam seni sedencik..harikasin vermis yuce rabbim vermis iste yok bizde vallahi ovgudur hemde hak ediyorsun ama kendimede pay cikariyorum hani ben bazilarina gore megolamanim yaaaaaaa;))
iste o yazdigimdan okuyacagim yazilari ve kisileride seciyorum ALLAH TARAFINDAN BANA YONLENDIRME OLUYOR.TOVBE TOVBE SIMDI YAMULACAGIM...:D KONUYU SAPTIRMAYiM SEVGILI SEDEN COK AMA COK MUTLU AYRILIYORUM SAYFANDAN AGLATSAN BILE HELALINDEN AGLAMAK BUNA DENIR...
aglamanin helalimi olur diyorsan olur yaaaaaa sen yazarsinda olmazmi....cani gonulden tsk ediyorum..ufkumuzu aciyor gerekten gulduruyor,dusunduruyor ve hayranin olmamizi sagliyorsun..
ben nerdeyse hangi yazara yorum yapiyorum kimdir gizemli sedencik diyecegim ama yillar oldu sanki seni yakinim, uzun yillardir tanidigim gibi hissettigim icin
SEDEN YAZAR DIYORUMM..HELAL OLSUN BASKA NE DENILIR.TSK EDILIR...
SEVGI SAYGILAR GONDERILIR SAHSIM VE AILEM +ARKADASIM TARAFINDAN SEVGILI SEDENE....

Nightmarer dedi ki...

Bu aralar konusmayi hic istemiyor canim.. yazini yazdigin gece okudum ve yorumlayamadim..

herkes herseyi söylemis zaten benimde hislerime tercüman olmuslar..

ellerine saglik.. öpüyorum yanaklarindan sevgiyle...

Sedencik dedi ki...

TROPICALMALIBU.....bunca güzel sözlerini,
samimiyetini
ve içten övgülerini okudukça hissettikçe müthiş mutlu olurken...
ağladığını
duydukça hüzünlendim şimdi tropicalcim...
yinede inşallah tüm ağlamalarımız...
duygusal yanımızı kaybetmediğimizden olsun...
yüreğin coşkusundan olsun...
senin gibi gönül zenginliğinden olsun...
kızın tabiki paylaşır istediği yazıyı istedikleriyle...
mutlu olurum...
belki gelen tepkileri banada söyler:)
kızınında senin gibi aynı netlik samimiyet ve sevgiyle baktığına eminim...
*
bu megolamanlıkda nerden çıktı...
sen te oralardan buralara içimi ısıtan aydınlık bir insansın...
o birileri kimse yanılıyor olmalı :)
sana kızına arkadaşına asıl ben teşekkür ederim yürekten tropicalcim...
bunca güzel dileği ve cümleyi benim için düşünmeniz mutluluk veriyor...
heyecan ve güç katıyor...
sana kızına ve arkadaşına selamla...dostlukla...
sevgiyle...

Sedencik dedi ki...

NIGHTMARER.....bu aralar hakikaten ses seda yok senden...
niye?
hatta bir mail bile yok:(
konuşma isteksizliğin iyi hissetmeni sağlıyorsa sorun yok
ama sağlamıyorsa...
ee konuşalım o zaman:)
bende öpüyorum seni kocaman...
sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar Kubra

Sedencik dedi ki...

KÜBRA.....sizede selamlar...
sevgiler...